Zdjęcie obrotowe jest formą przedstawiania produktów w sposób maksymalnie realistyczny.
Prezentacje 3D pozwalają oglądać produkty z każdej strony oraz zbliżać oglądając dokładnie jego szczegóły.
Prezentacje 3D można zamieszczać na stronie www lub sklepie internetowym.
Wyświetlane są na wszystkich komputerach oraz urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach.
Czym jest fotografia produktowa 360°?
Jest to fotografia składająca się z szeregu pojedynczych zdjęć wykonanych pod różnymi kątami wokół obiektu połączonych w jeden widok, który symuluje obrót obiektu.
Głównym celem fotografii produktowej 360° jest dostarczenie konsumentom większej ilości informacji o produkcie.
Fotografię obrotową 360° można podzielić na: obroty w trybie głębokiego zoomu 360, obroty 3D (obroty multi-raw), animacje produktów i wycieczki po produktach. Obecnie obroty 360° są zwykle interaktywne: użytkownik może przeciągnąć obiekt za pomocą myszy lub go obrócić.
Rodzaje fotografii produktowej 360°
- Nieinteraktywne animacje 360°
- Interaktywna fotografia produktowa 360 stopni
- Wielorzędowa interaktywna fotografia produktowa 360 stopni
- Obrót w dwóch osiach o 360°
- Animacje produktów
- Wirtualne wycieczki po produktach
Nieinteraktywne animacje 360°
Nieinteraktywne obroty produktów wykorzystują format GIF. Animacje GIF są osadzone w jednym pliku graficznym, który jest standardem kompatybilnym z Fb, Twitter, Instagram.
Jednak jest to plik niskiej jakości (8 bitów, 256 kolorów).
Lepiej jest zamiast tego użyć wideo MPEG-4 / H.264. Zapewnia on lepszą jakość i podstawową interaktywność (użytkownik może obracać obiekt wykorzystujący oś czasu) i umożliwia pełnoekranowy podgląd.
Interaktywna fotografia produktowa 360°
Interaktywne obroty 360° umożliwiają swobodne obracanie obiektu podczas przeciągania myszą lub poruszania palcem po obrocie. Bardziej zaawansowane 360° pozwala również na przybliżenie produktu, aby zobaczyć więcej szczegółów.
Plik jest większego rozmiaru specjalnie zakodowany i wymaga użycia dedykowanego skryptu na stronie internetowej.
Wielorzędowa interaktywna fotografia produktowa 360°
Jest to odmiana “Interaktywnej fotografi produktowej 360 stopni”, w której zdjęcia produktów są również wykonywane pod kilkoma kątami pionowymi (rzędami). Można zobaczyć produkt 360° w poziomie i 180° w pionie. Może to dostarczyć więcej informacji o produkcie, które są naprawdę pokazane z każdej strony.
Obrót w dwóch osiach o 360°
Jest to połączenie dwóch zdjęć produktów 360° : jednego poziomego (standardowy obrót o 360°) i jeden pionowy. Całkowita wielkość pliku jest mniejsza niż w przypadku Wielorzędowej interaktywnej fotografii produktowej 360 stopni natomiast produkt przedstawiany jest z każdej strony.
Animacje produktów
Technologia fotografii produktów 360° może być również wykorzystywana do tworzenia animacji poklatkowych, takich jak animacje produktów, w których przedstawiasz określone cechy produktu, animując je. Można to połączyć z obróceniem produktu. Może dostarczyć znacznie więcej informacji o cechach produktu, zwłaszcza o częściach ruchomych.
Wirtualne wycieczki po produktach
Wirtualne wycieczki po produktach to prezentacja produktu przy użyciu zdjęć produktów 360° w połączeniu z packshotami i filmami. Można tworzyć predefiniowane widoki produktów, hotspoty, aby pokazać najważniejsze cechy swoich produktu.
Dla kogo może być przydatna fotografia produktowa 360 °
Fotografia produktowa 360 ° przeznaczona jest dla lepszego pokazania produktu. Pojedyncze zdjęcia nie zawsze mogą pokazać cechy produktu. Szczególnie dotyczy to urządzeń technicznych, elektronicznych jak również artykułów sportowych, butów itp.
Często produkty różnią się z każdej swojej strony, lub mają zasłonięte elementy.
Ponadto dzięki obrotowi produktu światło odbija się tworząc błyski i cienie dzięki temu podkreślana jest struktura materiału.
W zależności od prezentowanego produktu można wybrać odpowiedni rodzaj fotografii 360° lub np półobrót czy obrót w 2 osiach. Dodatkowo można dodać częściową animację lub dodatkowe informacje lub pełną wirtualną “wycieczkę” po produkcie.
Do wykonywania zdjęć 360° posiadamy dedykowane platformy obrotowe do maksymalnej wielkości (średnicy) 150 cm i nośności do 150 kg.
Tak wykonana fotografia produktowa 360° może być zapisana w html5 (z własnym playerem) lub jako GIF czy jako wideo MPEG-4 / H.264.
Ale nie każdy produkt skorzysta na fotografii 360°. Jeśli produkty są płaskie (np podkładka pod mysz) lub symetryczne (np puszka z aerozolem, tubka kremu) wystarczy wykonać 2 lub 3 packshoty.
Fotografia produktowa 360°, GALERIA:
Nieinteraktywne animacje 360°
Animacje zapisane jako GIF
Animacje zapisane jako video
Interaktywna fotografia produktowa 360 stopni
Wielorzędowa interaktywna fotografia produktowa 360 stopni
Obrót w dwóch osiach o 360°
Poniżej Obrót w dwóch osiach o 360° jako Interaktywna fotografia produktowa 360 stopni